Jul och nyår....

Jaha, då var jul och nyår redan över. Barnen hade skolavslutning med tomtebesök hela vägen från Sverige.....

Skolavslutning för alla barnen.






Julafton var vi hos Frank och Jenny i Chalong tillsammans med våra grannar Lynn och Dan och alla våra barn.... Tillsammans var vi 13 personer runt julbordet. Fredrik hade bakat julbröd och kokt julskinka (smakade inte riktigt som hemma) och de andra hade fixat sill, Janssons frestelse och diverse andra godsaker. Det var jättegott och vi blev precis så mätta som man brukar bli på julafon. Mellan slagen badade vi i poolen och barnen spelade Wii.

Julklapparna öppnade vi på morgnen - vi hade ingen gran dock.


Frank fixar julbordet!






Mellandagerna blev lugna, det har varit hyfsat väder så vi har badat och solat endel. Vi har varit mycket på hotellet Marriott där Fredrik och jag tränar lite och barnen lekar i lekrummet. Stranden är inte så populär innan vi kommer dit, men när vi väl är på plats tycker barnen det är roligt att vara där. Det är riktig peak season nu så stränderna är fullpackade - inte precis som när vi kom hit i augusti! Selma sa att hon tyckte det skulle bli skönt när högsäsongen var över.... Men jag blir faktisk lite upprörd när turister svinsar omkring i bikini i mataffärer. Tror absolut inte att någon går och handlar på ICA i bikini hemma bara för att det är varmt. Det är väl OK i strandaffärer, men i vanliga mataffärer långt från stranden ser det bara helt löjligt ut.

Fredrik och grannen Dan fick en heldagsutflykt i julklapp från sina trevliga frugor. De var med på rafting och ATV (någon form av 4-hjulsdriven motorcykel) och badade även i ett vattenfall.



Nyårsafton firade vi på stranden, vi hade beställt hummer som skulle tillagas av en av våra favoritrestauranger där. Vi var ett helt gäng firade tillsammans och det var ju givetvis massor av folk runt omkring. Barnen hade det jättekul och sprang runt tillsammans med sina kompisar. Hummern var jättegod och himlen var full av ljuslykter och raketer.

Nu har skolan börjat igen så nu är det upp tidigt igen!! Alla var trötta i dag! Till helgen åker vi till Koh Lanta för att hälsa på Sara och Basse m/barn som är där i 2 veckor. Ska bli jättekul att träffa de! 
 

Kommentarer
Postat av: jeanette

Hej!!

God fortsättning! hoppas allt är bra i värmen! Jag kommer oxå åka till Thailand den 15/1 flyger till Pukhet..sen vidare till Krabi..har du något måste ses när jag är där :-)

Kram Jeanette från AKVA 3 :-)

2011-01-07 @ 19:51:14
Postat av: Anne

Hej Jeanette! Välkommen till värmen, jag har förstått att vi valde rätt vinter att vara borta från Sverige.... Krabi ligger ju "centralt" så om du vill kan man ju resa båda till Koh Phi Phi och Koh Lanta över en dag. Railey Beach (Krabi) är jättefin - men det är i princip de flesta strändarna här. Njut nu av din semester!!! Kram

2011-01-10 @ 04:51:45
Postat av: Natasja

Hej!!

Vill bara säga att det är superkul att läsa din blogg.

Jag ska till Kamala nu 4feb o göra min sista praktik på 5veckor innan jag tar min lärarexamen här hemma i sverige. Genom att läsa din blogg får jag lite tips om vädret och annat smått och gott..

Toppen bra!

Hälsningar

Natasja

2011-01-15 @ 23:48:53
URL: http://thisface.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej Natasja!



Vad roligt att du läser bloggen! När du kommer i februari är nog vädret stabilt och allmänt soligt :-)

Anne

2011-01-16 @ 04:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0