Intervju

Ja, hur gick intervjun på Bangkok International Hospital? Jag kom dit kl. 13, fick ett papper med massor av frågor som jag skulle svara på. Det var olika frågor, vissa var mycket relevanta för jobbet, tex hur gamla är dina föräldrar och vad jobbar de med och var bor de... Det var även en annan tjej där från Filippinerna som sökte samma typ jobb som jag, fast hennes specialitet var givetvis att hon pratade filippinska. Efter frågorna (som tog en kvart att fylla i) fick vi vänta till kl. 14, då gick vi till en annan byggnad och efter 15 minuter fick jag komma in först på intervju. Det var 3 personer varav den ena var någon form av chefsjuksköterska med vit mössa. Hon såg lite sträng ut men var ganska trevlig. De pratade hyftsat bra engelska, jag fick prata sakta och ganska enkelt för att de skulle hänga med. Efter en stund sa de att de hade 3 tjänster att erbjuda, antingen som Nurse Coordinator, där jag skulle informera och ta hand om patienter som skulle genomgå kosmetisk kirurgi, sedan fantes det en tjänst som handlade mest om marknadsföring och PR (svara på mail, telefon etc.) och slutligen en tjänst som Translator, oklart för vilka patienter. Och att minsta kontraktstiden var 1 år. Arbetstider är från 08.00-18.00 mån - fredag. Jag förklarade att jag inte kunde binda mig för ett år och att jag inte ville jobba fulltid. Det hade inneburit att jag hade åkt hemifrån 07.00 och kommit hem 19.00. Inte precis det jag hade i tankerna när vi åkte hit.... Då blev det lite mumling på thai och lite hit och dit, men de verkade inte helt främmande för att jag skulle kunna jobba "short term, part time". Så nu väntar jag på svar, det har gått en vecka, men det är många involverade och det är endast få som får ta beslut. Roligt att ha varit där, i alla fall.

Fredrik har börjat springa på morgonen, nåja, inte varje morgon men när jag gick upp i morse, 06.45, hade han redan varit ute och sprungit. Han har fortfarande inte kommit i gång med att jobba mot börsen, det är ständigt något som inte fungerar. Vi har dragit in eget internet i huset och Fredrik har hållit på att fixa med olika program ganska länge nu. Det är alltid något som inte fungerar.

Barnen trivs fortfarande jättebra, de badar, leker med kompisar och spelar biljard (Johannes), allt är nästan som hemma i Sverige!

På glassbar... Vi äter faktiskt inte så mycket glass här, vet inte riktigt varför. Vissa dagar känns det nästan för varmt att äta glass, då vill man bara ha kall dryck.



Jag har äntligen varit på thaimassage, en skam att jag inte har varit på det hela den tiden vi har bott här. Valde givetvis helt fel dag att få massage på stranden, det regnade och blåste så hon som masserade skrattade och tyckte jag fick både "massage and shower". Jotack...

Lite bilder...

Utsikt från terrassen på andra våningen



Solnedgång sett från terrassen




Uppe på "view point", utsikt över Patong, Kata och Karon beach



En söndag på stranden, nästan som hemma i Sibbarp! Just nu är det mycket vågor eftersom det är regnsäsong, men om en månads tid lugnar det ned sig.



Här är lite bilder från trädgården, det är väl inte riktigt sådana jag har hemma.



En orchidé i en kokosnöt kostar runt 20 SEK.






Bananer precis utanför vardagsrummet.



Vår alldeles egna moppe!! Johannes tycker den är helt OK att köra nu



Denna har vi hyrt fram till juni, vi hade tänkt köpa den, men det var massa strul med vissa registreringspapper som vi inte fick. Mopper med sidovagner är egentligen inte lagliga, men det kör runt en massa mopper som ser likadana ut. Här i Kamala är det väl OK att köra med den och vi använder den mest till att köra till och från skolan och restauranger hör i Kamala. Några gånger kör dock Fredrik och jag till Surin (lite norr om Kamala) för att handla mat med den. Best att det inte är poliskontroller just den dagen...





Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag hoppas att du har det roligt i Thailand, Johannes. Men jag saknar dig ändå.

2010-09-27 @ 21:01:23
Postat av: Ulrika

Hej! Följer er blogg med stort intresse. Ska själv bo med sambo och barn på Phuket i ett halvår, januari-juni 2011. Jag undrar om det är något som du saknar hemifrån. Något som du så här på plats önskar att du tagit med från Sverige men som du inte gjorde. Jag börjar redan fundera på packning osv och undrar om du har några tips. :-) Hälsningar Ulrika

2010-10-05 @ 20:30:03
Postat av: Anne

Hej Ulrika! Roligt att du läser vår blogg! Här kan man köpa det mästa, men om jag skulle packa igen, hade jag nog packat ner en diskborste. Man klarar sig utan, men saknar den konstigt nog. Vi tog med svenskt kaffe, det är också lite svårt att få tag på. Man klarar sig med mindre saker här nede, några shorts och t-shirts kommer man långt på! Vart ska ni bo?

2010-10-07 @ 15:41:10
Postat av: Ulrika

Hej! Tack för tipset om diskborsten, den får absolut följa med! Vi ska bo i BangTao. Saga, vår dotter, ska gå i svenska skolan så vi lär nog ses. Saga är, liksom er Selma, 8 år så de blir säkert kompisar. Skall bli otroligt härligt och spännande och jag längtar!

2010-10-08 @ 18:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0