Minigolf m.m

Nu är vi inne i oktober som ska vara den regnigaste månaden. Hittils har det regnat mycket, i går kväll var det även rikitgt oväder, det blåste kraftigt och regnade. Det har lugnat sig lite i dag, men vi är tydligen inne i någon regncykel, för det har varit regnigt och molnigt några dagar.

Fredrik har äntligen (...?) börjat jobba, arbetstider på börsen mot Sverige är 14-21 här hos oss. Han ska jobba måndag och tisdag, ledig onsdag (for då är det biljard och vi brukar gå ut och äta efter det) och sedan är det jobb torsdag igen. Om det har gått bra i veckan kan han ta ledigt fredag, men om inte så får det bli lite jobb då med. Jag har äntligen lärt mig köra flakmoppen, det är lite mer trixing eftersom den har växlar och sedan måsta man styra på ett litt annat sätt. Selma och Johannes var skeptiske i början att JAG skulle köra den, men nu är jag godkänt. Var lite ryckigt där i början så jag kan förstå dem.

De två senaste lördagskvällar har vi varit i Patong respektiva Karon. Vi har varit bjudna på "barbecue" av olika, dels på ett hotell som drivs av några föräldrar på skolan och dels på en restaurang som drivs av några svenskar. På dessa barbecues bjuder de på mat och vi betalar drycken själv. Det är veldig trevligt och dessutom är halva skolan där så barnen känner i princip alla barnen och leker med de. Förra helgen när vi skulle till Karon hyrde vi bil (det är lite långt att köra med tuk-tuk) och jag fick träna på att köra bil här. Eftersom vi hade bil ett dygn ville vi utnyttja den maximalt så söndag förmiddag var hela famlijen på minigolf i Kata. Bilder följer:













Jag har fortfarande inte hört något från sjukhuset, har även skickat in en ansökan om ett annat jobb på det andra internationella sjukhuset här. Har inte hört något, även det var en heltidstjänst och jag skrev att jag inte kunde jobba så mycket. Det hade varit kul att jobba där lite, men just nu känns det som att jag inte bryr mig. Fick höra att en svensk tjej har jobbat på Bangkoksjukhuset tidigare och hon fick jobba 6 dagar i veckan för typ 30.000 bath i månaden som är runt 6-7.000,- SEK. Nä, jag har gått över till plan B och har sökt ett par kurser på nätet som har med "sjuksköterskeri" att göra.

Nästa vecka ska vi till Langkawi i Malaysia en långhelg. Vi måste göra "visa-run", dvs ut av landet för att sedan få nya två månaders visum. Vi har ett visum som ger oss 2x2 månader och nu har vi varit här de första månaderna. Vi kör bil dit och reser tillsammans med en annan familj med barn i ungefär samma ålder. Ska bli kul!

I dag har det varit "bad-dag" på skolan. Inte många som har det den 7. oktober hemma i Sverige! "Ta på badkläder och smörj in barnen med solkräm på morgonen". Låter ju precis som lappen där hemma innan höstutflykten.... Vi var i Chalong och barnen badade i en jättestor pool hela dagen. De fick även visa upp sina simkunskaper för lärare Linda som även är simlärare. Jag följde med som sjuksköterska, fick i uppdrag av Maria (som driver skolan) att fylla en necessär med olika saker som kan vara bra att ha med på utflykter. Fyllde den med plåster och salvor och det ena och det andra. Som tur är hände inga incidenter med barnen, endast en lärare behövde plåstras om på en tå! Bilder kommer i nästa inlägg!


Kommentarer
Postat av: Lars Vidmark

Hej!

Jag följer er resa och blir verkligen sugen på Kamala igen!

Det är 2 år sedan vi åkte med våra tre barn för 3 månader i Kamala. Barnen gick på skolan och vi bara njöt av livet...

Helt klart den bästa investeringen man kan göra.

Hälsningar från Skellefteå

//Lars Vidmark

2010-10-12 @ 21:35:47
Postat av: Sara

Hallå Anne och hela familjen!

Har följt bloggen med stor glädje, men har glömt att skicka kommentarer... Så, massor av hälsningar från ett regnigt blåsigt Klagshamn där vi nu tänder brasa varje morgon för att inte bli deprimerade... Tänker på er och hoppas, hoppas att vi kan ses i januari. Lycka till med jobben nu (eller inte, hihi) så hörs vi snart igen. Stor kram.

2010-10-19 @ 21:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0