Bangkok t/r

Förra helgen reste Jenny (som vi var i Langkawi med) och jag på tjejtur till Bangkok. Jenny hade bokat tid hos en frisör (någon form av specialrakpermanent som bara finns i Bangkok) så givetvis ska man ta chansen att åka till Bangkok! Vi hade bokat rum på Baiyoke Sky Hotel, Thailands högsta byggnad och fick rum på 57. våningen. Fantastisk utsikt och ett jättebra hotel. Åt buffé på 82. våningen, lobbyen låg på 18. våningen... Vi var fast bestämda på att vi skulle shoppa och gå ut och se vad Bangkok kunde erbjuda av nattliv, men fick liksom inte till det. Vi försökte shoppa men det fantes mest vinterkläder i alla shoppingcenters och vi tyckte det kändes drygt att handla kläder för hösten 2011 redan nu. Nähä, ingen shopping blev det. Och att gå ut på stan efter allt gående var ju helt otänkbart, så ja, då blev det väl en buffé till på hotellet... Vi åkte hem söndag och precis innan vi åkte kom vi på att vi nog skulle ha gått bland alla småaffärer som låg precis utanför hotellet. Men då gick flygtåget om en halvtimme... Mitt i all shoppingen ringde Bangkok International Hospital och ville att jag skulle översätta för den här svensken jag har översatt för innan. Stod med huvudet inne bland galgarna eftersom det var så hög musik och försökte höra vad de ville. Men jag tror det blev rätt. Hoppas jag.

Annars är det litet adventsstämning här med, Fredrik har gjort adventsljusstaka av sodaflaskor och köpt färgglada ljusslingor. Men det är ju fortfarande varmt.... Johannes tittade in i sitt klädeskåp i går och utbrast lycklig: "Men har jag STRUMPOR!! De måste jag prova direkt!" Inte ofta vi använder dom, med andra ord.

Till helgen ska vi snorkla, det är en heldagsutflykt som vi får lite billigare eftersom de som arrangerar turen har detta som en "provtur". Ska bli kul, hoppas det inte blåser like mycket som det gjör nu, bara.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Anne,

låter som en billig Bangkoktur - bättre shopplinglycka nästa gång:-)

Hoppas allt är bra med er! Orkar ni med en tur till Koh Lanta efter nyår? Vore så himla roligt att se er.

Stor kram

Sara

2010-12-17 @ 08:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0